Singles Day, Black Friday en Cyber Monday populair in Nederland

Het is druk met online koopjesdagen in november. Tijdens deze maand vieren we Singles Day, Black Friday en Cyber Monday. Drie evenementen waarop de online kortingen wereldwijd de deur uit vliegen. Met name Black Friday spant de kroon en is bij een groot gedeelte van de Nederlanders bekend.

Waar komen de online kortingsfestijnen vandaan?
Het welbekende Black Friday is overgewaaid uit Amerika, Singles Day is afkomstig van studenten aan een Universiteit in China en Cyber Monday is eveneens uit Amerika afkomstig. Laatstgenoemde ligt in het verlengde van Black Friday en vindt altijd op de eerste maandag na Black Friday plaats. Steeds meer mensen wachten met aankopen doen, totdat de gigantische kortingen online komen. Wat ook meespeelt is dat mensen alvast inkopen doen voor de feestdagen.

Meer traffic online dan op de wegen
In tijden van Covid-19 is online winkelen dé bezigheid. Het betekent minder traffic op de fysieke wegen en meer traffic online. Door de beperkingen die vanwege het virus zijn opgelegd, zijn er minder mogelijkheden. Mensen gaan hierdoor ter compensatie meer online shoppen. Dat is tot op heden ook terug te zien aan de recordomzet van Singles Day op 11 november 2020. De verwachtingen voor Black Friday zijn dan ook hooggespannen.

Wat kopen we dan online?
Onder invloed van de coronacrisis is het aankoopgedrag veranderd. Door het vele thuiswerken en het advies om thuis te blijven is er veel vraag naar computers en elektronica. Ook is er een toename in producten in en rondom de woning. Denk aan het opknappen van de tuin, het uitbouwen van de woning of het creëren van thuiswerkplekken. Het afgelopen jaar was de meest populaire categorie nog mode en sieraden.

65 miljard omzet voor Alibaba tijdens Singles Day
Een groeiend percentage in Nederland is inmiddels bekend met Singles Day. Deze dag is in het leven geroepen om het vrijgezellenleven te vieren. Hoewel het bedoeld is om jezelf lekker in de watten te leggen, zijn er toch vooral veel Nederlanders die iets voor een ander bestellen. En dat de dag groeit in populariteit is wel te zien aan de recordomzet van Alibaba. Waar het in 2019 nog voor bijna 35 miljard euro aan artikelen verkocht, deed het bedrijf dat nu voor ongeveer 65 miljard euro.

Inschrijven voor de nieuwsbrief
Wil je als eerste op de hoogte zijn van onze aanbiedingen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en blijf ons volgen via Facebook en Instagram.

Wil je de mogelijkheden weten van adverteren op Singlesday.nl? Stuur dan een e-mail naar marketing@singlesday.nl